Firmy podle kraje

Tvorba www stránek

Internet dnes zásadním způsobem ovlivňuje celý svět, ať se jedná o komunikaci, informace nebo obchodování. Žádná úspěšná firma se neobejde bez kvalitních webových stránek. Bezpočet firem se zabývá vytvářením www stránek, ale jak si vybrat tu správnou? A co by vlastně měly webové prezentace firem umět a na co si dát pozor? Co chtít od budoucích webových stránek?

1. Komunikace mezi odborníkem a klientem

V průběhu celého vytváření webových stránek by měla probíhat neustálá komunikace mezi najatou firmou a klientem, ať při osobních jednáních, nebo přes internet. Je mnoho kvalitních firem, které sídlí sice na druhé straně republiky, ale díky internetové komunikaci s nimi může být klient bez problémů v kontaktu každý den.

Firma by měla být ochotná svého možného zákazníka vyslechnout, vše vysvětlit, poradit a popřípadě doporučit řešení. Platí zásada, že „nic není nemožné“, pokud to firma umí, je schopná a klient se nebojí investic.

2. Co skutečně potřebujeme, ne co chceme

Firma nebo odborník přes www stránky by měl rozlišovat mezi přáními a skutečnými potřebami svého klienta. Často se stává, že klient vlastně ani neví, co chce. Má představu, která se ale nemusí shodovat s jeho reálnými potřebami.

Nejprve by si zájemce o webové stránky měl v klidu rozmyslet, zda-li chce web pro:

  • prezentaci své firmy – najdeme zde pouze fotografie, základní informace a kontakty,
  • prodej a propagaci výrobků – dnes velmi rozšířené e-shopy a internetové obchody s redakčními systémy,
  • přivádění a udržení si zákazníků – dynamický, propracovaný web zajímavý především pro zákazníky, součástí jsou ankety, diskuze a jiné
  • informační portál – slouží k předávání informací – stránky měst.

Firma by svého klienta měla dovést k tomu, proč vlastně webové stránky potřebuje a jakým způsobem by měly fungovat. Do budoucna se tak obě strany vyhnou nepříjemným zklamáním, požadavkům na přepracování a tím i zvyšováním ceny.

3. Kolik investovat

Čím mají být www stránky kvalitnější a zobrazované na předních pozicích ve vyhledávačích, tím více stojí. Investice se zaručeně vyplatí. Kvalitní web bude přitahovat zákazníky a tím i zvyšovat zisky. Úspěšné webové stránky nelze vytvořit jednorázově a pak se o ně už nestarat. Vyžadují pravidelnou údržbu, péči a inovativní nápady po celou dobu svého fungování. To vše stojí investice.

4. Úspěšné www stránky

Pokud mají být webové stránky úspěšné, musí si klient:

  1. najmout správce stránek, který se bude o stránky pravidelně starat, upravovat kód, sledovat statistiky návštěvnosti, doporučovat úpravy a inovace,
  2. najmout zaměstnance na pravidelné doplňování dat a textů – jedná se o doplňování informací o výrobcích, fotografií, textů; www stránky se stanou pro vyhledávače zajímavé,
  3. SEO optimalizace – jedná se o optimalizaci pro vyhledávače, která zajistí zobrazení webových stránek na lepších pozicích, a tak přivedou více zákazníků a tím zvýší i zisky

5. Výsledky přijdou, ale chce to trpělivost

Jedná se o běh na dlouhou trať. Leckdy trvá měsíce nebo roky, než se stránka vypracuje mezi první místa na vyhledávačích. Záleží na mnoha faktorech, jak dlouho www stránka existuje, na množství dat a jejich častých aktualizacích, návštěvnosti, zda-li se o ní někdo pravidelně stará, odkazy na jiných webových portálech a jiné. To vše stojí peníze a čas, ale jedná se o investici, která se vyplatí.

Další články: