Firmy podle kraje

E-shopy

Nakupování zboží přes internetové obchody se stalo běžnou součástí moderního způsobu života. Nejen díky své jednoduchosti, dostupnosti a široké nabídce, ale i výrazně lepším cenám než v kamenných obchodech si získává tento styl nakupování čím dál větší okruh zákazníků.

Výhody e-shopu pro zákazníky

  • pohodlné nakupování z prostředí domova přes webové stránky,
  • dostupnost zboží, různé cenové varianty díky vysokému konkurenčnímu prostředí,
  • přehledné katalogy, množství informací a fotografií,
  • v kvalitních obchodech zákaznický servis,
  • internetové diskuze a hodnocení výrobků a e-shopů,
  • registrace zákazníků, bonusy, historie objednávek, zasílání informací o stavu objednávky,
  • rychlé dodání zboží až do domu,
  • právo vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodů,
  • reklamace jako v běžných obchodech.

Zásady správného e-shopu aneb jak má správný e-shop fungovat

Řada obchodů by dnes dávno zkrachovala, ale díky internetovému obchodování se naopak jejich finanční situace velmi zlepšila. Většina jejich výdělků pochází právě z provozovaných e-shopů. Pokud jste se rozhodli nechat si vytvořit e-shop, držte se několika zásad, co by správný e-shop měl nabízet. .<> 

Z pohledu majitele e-shopu

  • Jednoduchý formulář pro zadávání zboží – přehledný formulář na vyplňování informací o nových výrobcích, vkládání fotografií a dalších nezbytných údajů.
  • Zaměstnejte jednoho člověka, který se bude starat nejen o obsah eshopu, ale i také o texty, články a pravidelně dodávat informace a zodpovídat za jejich aktuálnost.
  • Propojení s Heurékou, Zboží.cz a jinými portály na porovnání cen – mnoho lidí vyhledává přes tyto www stránky srovnání produktů. Tato reklama nic nestojí, jen chvíli času.
  • Napojení na účetní systém – šikovný systém bude odesílat automaticky faktury a upozorňovat na proběhlé nebo nezaplacené faktury.
  • Objednávkový modul nebo-li nákupní košík – vhodně sestavený modul ujednoduší průběh objednávek a zamezí spoustě starostí a nepříjemností budoucím zákazníkům.

Nejběžnější součásti a možnosti objednávkového modulu
- fakturační a dodací údaje zákazníka,
- možnost objednat si bez registrace,
- s registrací možnosti bonusů a výhod,
- zadávání v kusech, ml, či jiných jednotkách,
- počítání s DPH,
- vyndavání a opětovné přidávání zboží z košíku,
- nabídnout zákazníkovi způsoby dopravy a systémy plateb,
- odeslání informací o stavu objednávky na zákazníkův e-mail.

Z pohledu zákazníka

  • systém vyhledávání – vyhledá zákazníkovi různé varianty produktů a nabídne další příslušenství, následně ukáže aktuální stav na skladě, podrobné informace a dobu dodání,
  • TOP produkt – jedná se o výpis nejprodávanějších produktů v dané kategorii, pomůže se zákazníkovi rozhodnout,
  • objednávkový modul nebo-li nákupní košík – měl by být jednoduchý a intuitivní, ne každý zákazník bude umět skvěle s počítačem a systém by ho měl sám provést objednávkou a následně zaslat informace o stavu a zaslání objednaného zboží.

Nešvary internetových obchodů

Zpoždění dodání zboží nebo špatný klientský servis může zákazníka odradit.

  1. Nereálný počet kusů na skladě – informace o výrobcích nezobrazují skutečný stav na skladu, zákazník odchází ze stránek rozčarován.
  2. Špatně vyhledávatelný kontakt – doporučuje se mít jeden kontakt v hlavičce, aby ho měl zákazník vždy na očích. 
  3. Zákaznický servis – neprofesionální přístup nebo se na kontakt nelze dovolat. Dále jsou velkým problémem pomalé reakce na písemné dotazy.
  4. Stav objednávky – chybí jakékoliv možnosti informování zákazníka na e-mail nebo telefon o stavu objednávky (vyskladnění, poslání zboží).

Když se e-shop osvědčí, budou se jistě k ověřenému obchodu rádi vracet a třeba doporučí internetový obchod svým známým nebo dají kladné hodnocení na internetu. Poctivá a kvalitní práce se vyplatí a návštěvnost a tím i zisky porostou.

Další články: