Firmy podle kraje

Copywriting aneb psaní textů na zakázku

Copywriting neboli psaní textů na zakázku nejen na webové stránky se dnes stává neodmyslitelnou součástí kvalitních webových stránek prosperujících firem. Dobře napsaný a strukturovaný text by měl na první pohled upoutat potencionálního zákazníka, jednoduše a přesně vystihnout celou škálu nabídky firmy a následně klienta přesvědčit o koupi zboží.

Copywriting se zabývá:

  • psaním textů na konkrétní téma,
  • korekturu textů a jejich úpravou,
  • přepracování současných textů v kombinaci se SEO optimalizací pro větší vyhledávanost, PR články,
  • ghostwriting neboli psaní textů anonymně,
  • texty pro úvodníky, manuály, brožury,
  • vytvářením reklamních sloganů.

SEO Copywriting

SEO se zabývá optimalizací www stránek tak, aby je vyhledávače zobrazovaly na nejčastěji zadávaná slova na předních pozicích. K tomu je nápomocný právě copywriting. Šikovný copywriter umisťuje do textu určený pro web klíčová slova nenásilnou formou. Pro tento web to jsou např. www stránky, psaní textů, SEO optimalizace, grafika, redakční systém, atd., tedy slova, která budou případní zájemci zadávat do vyhledávače. Návštěvník stránky by takovýto záměr neměl vůbec postřehnout a naopak pro vyhledávač je četnost těchto výrazů jedním z hlavních vodítek, jak vysoko má stránku zájemcům zobrazit.

Investice do copywritera

Kvalifikované psaní textů na zakázku neboli copywriting není jednoduchou záležitostí. Než copywriter napíše stranu A4, se kterou je zcela spokojen, trvá i několik hodin. Jeho provize závisí i na náročnosti tématu, zda-li se tématem zabývá dlouhodobě a není mu cizí, nebo se jedná o zcela novou problematiku, kterou si teprve musí nastudovat.

Další faktor je dlouhodobost projektu. Některé firmy si najímají copywritery na řadu měsíců pro pravidelné vytváření článků pro své webové stránky na dané téma. Většinou platí, že jednorázové projekty bývají výrazně dražší, protože se do ceny započítává i nastudování tématu.

Ať jste se rozhodli najmout si odborníka, nebo si chcete texty psát sami, nezapomínejte, že čas jsou peníze. Psaním textů strávíte mnohem více času než zkušený copywriter a přitom výsledek rozhodně nebude srovnatelný. Tato investice se Vám zaručeně vyplatí.

Další články: